Business

Nvidia’s CEO chats about the future of AI- ‘We’re going to need three computers… one to create the AI… one to simulate the AI… and one to run the AI’-

Watch On

At this year’s Siggraph event, Nvidia’s Jen-Hsun Huang sat down with Wired for an hour-long chat about all things Nvidia, RTX, and AI. Among the varied topics touched upon, including a recognition that AI training and inference have huge energy demands, was Huang’s assertion that more computers are going to be needed for AI systems in the future—specifically, three times more.

Siggraph is an annual conference normally about computer graphics and technology involved with interactivity (think AR and VR, that kind of thing) but it was only a matter of time before AI would become the main topic of discussion. To that end, Nvidia’s CEO was interviewed by Wired’s Lauren Goode for an hour-long streamed discussion that covered GPUs, RTX, and ray tracing, but mostly AI.

If you’ve been keeping up to date with Nvidia’s push for generative AI to be everywhere, then there’s nothing in the discussion that will really pique your interest. However, at one point, Huang mentioned how the world of AI is now moving away from its pioneering phase and moving toward the next one, which Nvidia’s CEO called the “enterprise wave.”

After that comes the “physical wave”, which, according to Huang, is “really, really quite extraordinary.” He clarified that statement by saying three computers will be required: one computer to create the AI, another to simulate and refine the AI, and finally a third computer to run the AI itself.

“It’s a three computer problem. You know, a three body problem and it’s so incredibly complicated and we created three computers to do that.”

Jen-Hsun is, of course, talking about Nvidia’s raft of hardware and software packages, from its DGX H100 servers to create the AI, Jetsen embedded computers to simulate the AI, and then workstations and servers using Omniverse and RTX GPUs to run the AI.

Siggraph is one of my favourite tech events and I’ve been watching presentations and reading research papers presented at the conference for years. I have to say that it’s a bit of shame that Nvidia’s fairly blatant sales pitch for its AI systems took center stage this year—Huang’s chat with Meta’s Mark Zuckerberg was another example of AI-promotion with no substance—and although there will still be plenty of discussion about computer graphics, and AI will naturally be a part of that, Huang didn’t say anything that made me think “Wow, this is going to be so cool!”

Are we really going to need three computers? PC gamers certainly won’t and neither will most businesses. Even those looking to really integrate AI into their core operations may baulk at the potential cost and complexity of using and paying for three tiers of Nvidia’s products.

Nvidia is clearly 100% focused on AI now. The days of it just being a graphics/gaming-only company are long gone, despite it being a core part of the business when it morphed into a data-processing one. That’s not to say PC gamers won’t benefit from Nvidia’s technological advancements in AI, of course, as the likes of RTX and DLSS have arguably been a big step forward in the world of rendering.

And I certainly wouldn’t expect the CEO of the world’s most successful AI company to not push it at every possible business opportunity but I think we could all do with a bit of a breather from the relentless push for artificial intelligence festooning every aspect of our computing lives—it does wear a little thin after a while.

Related Posts

ฮิตเกิน! Content Warning เซิร์ฟมีปัญหาหลังแจกฟรีในวันเปิดตัว_1

ทำเอาเป็นทอล์คออฟเดอะทาวน์ตั้งแต่วันแรกที่วางจำหน่ายครับสำหรับผลงานเกมอินดี้จากค่ายผู้จัด Landfall Publishing ที่ประกาศแจกฟรีในวันเปิดตัวจนมีผู้เข้ารับเกมกันมากกว่า 6 ล้านครั้ง ซึ่งเกมนี้ผู้เล่นจะได้รวมกลุ่มไปทำคอนเทนต์แบบสยองขวัญเพื่ออัดไฟล์วิดีโอโซเชียลสไตล์ท้าพิสูจน์ โดยในแง่ของคุณภาพเกมเองก็ไม่น่าห่วง เพราะรีวิวออกมาก็ได้รับคะแนนสูงเลย แต่ตอนนี้กลับเจอปัญหาแล้ว ล่าสุด ทีมผู้พัฒนา Skog, Zorro, Wilnyl, Philip และ thePetHen ได้ออกมาเปิดเผยว่า ณ ตอนนี้พวกเขาได้รับรายงานจากผู้เล่นในส่วนของบั๊คบ้างแล้ว เช่นความผิดพลาดเรื่องระบบเสียง และการอัดไฟล์วิดีโอผี แต่สิ่งที่น่ากังวลก็คือเรื่องของการเชื่อมต่อและการตั้งห้องที่ถือว่าไม่เสถียรนัก จึงกำลังให้ความสำคัญในการแก้ไขส่วนนี้มากเป็นพิเศษเพื่อให้ประสบการณ์ราบรื่นมากที่สุด โดยขอให้ทุกคนเข้าใจว่าบางเรื่องอาจล่าช้าเพราะทีมงานมีเพียงแค่ 5 คนเท่านั้น…

Final Fantasy VII Rebirth โชว์มนต์อสูร Alexander และ Odin

Square Enix ได้เผยโฉม Alexander และ Odin ซึ่งเป็นมนต์อสูรที่จะมีบทบาทใน Final Fantasy VII Rebirth โดยในครั้งนี้ทางผู้พัฒนาเกมได้แชร์วิดีโอทีเซอร์ใหม่ที่แสดงให้เห็นมนต์อสูรทั้งสองกลับมาอีกครั้ง โดยวิดีโอนี้เริ่มจาก Alexander จากนั้น Odin ก็ปรากฏตัวขึ้นเพื่อโจมตีด้วยหอก Zantetsuken ของเขา Square Enix ยังได้เผยแพร่ภาพศิลปะอย่างเป็นทางการที่แสดงให้เห็นตัวละครทั้งสองอย่างใกล้ชิด Alexander ถูกวาดออกมาได้สูงใหญ่และน่าเกรงขาม และ Odin ที่กำลังขี่ Sleipnir…

เปิดตัว Mod Thai Resident Evil 2 – 3 ภาคคลาสสิก โดย Noob-Translator

พูดถึงค่าย Mod จากแฟนเกมคนไทยแล้ว ต้องบอกเลยว่าชื่อของ Noob-Translator นั้นมักจะเป็นชื่อแรกที่พวกเรานึกถึงโดยเฉพาะกับผลงานค่าย CAPCOM ที่เคยมีการจับมือร่วมกันกับเหล่านักพากย์คนดังมาทำงานเวอร์ชันไทยกันแล้ว และคราวนี้ล่าสุดก็ถึงคิวของเกม Resident Evil ภาค 2 และ 3 เวอร์ชันคลาสสิกที่ทุกคนยังคงเก็บไว้ในความทรงจำที่ได้ปล่อยให้ดาวน์โหลดแล้ว ย้อนยุคความขนหัวลุกไปกับ Mod Thai Resident Evil สำหรับ Mod ในชุดนี้จะรองรับการเล่นด้วย Resident Evil 2 และ…

เปิดตัว Picross S Namco Legendary เกมพัสเซิลใหม่บน Switch

คงมีเกมเมอร์สายพัสเซิลจำนวนไม่น้อยเลยครับที่คิดถึง Picross ผลงานเกมสไตล์ลับสมองทายรูปภาพจากตารางตัวเลขที่สร้างรายได้ถล่มทลายบน Nintendo DS โดยล่าสุด ก็มีการสานต่อความสำเร็จเรียบร้อยแล้วด้วย ซึ่ง Jupiter Corporation ได้ร่วมมือกับค่ายเกมดัง Bandai Namco ในการเปิดตัว Picross S ภาคพิเศษที่จะพาเราเดินทางสู่โลกแห่งเกมเรโทรค่าย Namco ในยุค 8-bit กันคำพูดจาก สล็อตเว็บตรง เกี่ยวกับ Picross S Namco Legendary เกมนี้เป็นการร่วมมือกันระหว่างแฟรนไชส์…

เผยภาพตัวละคร และสกรีนช็อต Final Fantasy VII Rebirth แบบจัดเต็มร่วม 100 ภาพ

ภายในงาน State of Play ทาง Square Enix ได้ออกมานำเสนอเทรลเลอร์ใหม่ พร้อมประกาศปล่อย Demo เกม Final Fantasy VII Rebirth ให้ผู้ที่สนใจได้ทดลองเล่นกัน แต่นอกเหนือจากนั้น ทาง Square Enix ยังปล่อยภาพสกรีนช็อตและภาพเรนเดอร์ตัวละครมากมายใน Final Fantasy VII Rebirth รวมถึงสมาชิก Shinra อย่าง…

เผยมุมมองของผู้กำกับเกี่ยวกับอนาคตของการเล่นแบบ 5v5 และ 6v6 ในเกม Overwatch

ในโพสต์บล็อกล่าสุด ผู้กำกับของเกมOverwatch, Aaron Keller ได้พูดถึงการถกเถียงอย่างต่อเนื่องในชุมชนเกมเกี่ยวกับขนาดทีมที่เหมาะสมสำหรับการแข่งขัน ว่าควรรักษารูปแบบ 5v5 ในปัจจุบันหรือพิจารณากลับไปใช้รูปแบบ 6v6 แบบดั้งเดิม ซึ่งให้ข้อมูลเชิงลึกเกี่ยวกับบริบทสำคัญในอดีตของการเปลี่ยนแปลงเหล่านี้ เหตุผลเบื้องหลัง และอนาคตที่เป็นไปได้ของการเล่นเกม Overwatchคำพูดจาก สล็อตเว็บตรง บริบทสำคัญในอดีตและการเปลี่ยนแปลง เกมOverwatch เปิดตัวครั้งแรกด้วยโครงสร้างทีมแบบเปิด ที่อนุญาตให้มีฮีโร่ประเภทเดียวกันหลายตัวในทีมเดียวกัน ซึ่งนำไปสู่การเล่นที่ไม่สมดุล ทำให้ต้องมีการเพิ่มกฎการจำกัดฮีโร่ โดยจำกัดทีมให้มีฮีโร่แต่ละประเภทเพียงหนึ่งตัว การพัฒนาเกมเพิ่มเติมได้เริ่มต้นขึ้นเมื่อมีการเปลี่ยนจาก Open Queue ไปสู่ Role Queue…